Profil- och reklamprodukter – lika viktigt som närvaro i sociala medier
Idag kan det vara ganska avgörande om ditt företag finns på sociala medier. Att finnas i den sfären kan vara byggstenen i om företaget utvecklas eller inte. En annan viktig aspekt är hur företag vill synas utåt. Att ha profil- och reklamprodukter när en potentiell kund kommer på besök kan visa på att företaget går bra men också man verkligen tror på sitt företag och den produkt som man levererar.
Om du känner att ditt företag skulle vara i behov av detta eller kanske skulle vilja utöka så har www.axonprofil.se mycket olika produkter för ditt tycke. Varför inte ställa fram en skål med reklamgodis när kunderna kommer eller ha en t-shirt med företagets logga på när du går på mingel. Man brukar säga att all publicitet är bra publicitet och att synas i alla lägen är bra.
Generellt kan man väl säga att sociala medier bara blir större och större men att kanske användandet förändras från tid till tid. Fler och fler företag utnyttjar tjänster som Twitter och Facebook för att nå ut till sina kunder – gamla som nya. Det kan vara ett bra komplement till annars vanlig marknadsföring och utvecklas hela tiden. Dock visar en undersökning gjord av Regus används sociala medier kanske först och främst till att hålla kontakten med sina arbetskontakter. Företag som hittar nya kunder genom sociala medier varierar rätt mycket från land till land. Indien ligger i topp med 52% och Belgien och Luxemburg ligger sist med sina 27%.
Genomsnittsvensken tillbringar ungefär 3 timmar framför främst Facebook det visar nya siffror från Stiftelsen för internetinfrastrukturs (.SE) kommande rapport Svenskarna och Internet 2013. Bra merchandise på kontoret och en bra närvaro inom sociala medier kan göra att du når ut ytterligare till dina kunder och får de att känna sig som en del av ditt företag.